Pagina 1 van 1
[FAQ] Spelmatig PCM2008 startlijsten, online spelen, speltactieken, vervangen van ritten
Gepost 26 augustus 2009 - 20:58
Niets van de op deze pagina aangeboden informatie, waaronder uitdrukkelijk mede begrepen illustraties en screenshots, inhoudelijke informatie, uitleg en al wat dies meer zij, mag zonder schriftelijke toestemming op welke wijze dan ook worden verveelvoudigd en/of verspreid en/of openbaar worden gemaakt. Het eigendom en copyright van deze FAQ behoort toe aan RidderJan, tenzij anders aangegeven. Het is alleen toegestaan de content te gebruiken voor persoonlijke, niet-commerciële doeleinden overeenkomstig de wettelijke bepalingen met betrekking tot intellectueel eigendomsrecht.
In dit topic kun je onder meer informatie vinden over...
• ...het hosten van online games
• ...de werking van de energygel
• ...het maken van een startlijst
• ...het installeren van patches
• ...verschillende speltactieken (o.a. waaierrijden)
• ...het installeren van savegames
• ...het vervangen van ritten wanneer dit voor een crash zorgt
Heb je een vraag over Pro Cycling Manager 2009? Lees dan eerst de boardregels en kijk in één van de FAQ's: de Technische, Spelmatige, Carriere of Grafische! Een vraag over oudere versies van PCM of CYM? Kijk dan in het antwoordenboard voor oude versies.
Bekijk nu de vernieuwde handleiding voor de Hannes Convertor!
Gepost 26 augustus 2009 - 20:58
Hosten van online games
Door Raymond en Rid(d)erJan
1. Ik kan niet hosten op Gamecenter! Mijn medespelers verschijnen niet in de box
Waarschijnlijk heb jij jouw routerpoorten niet opengezet, waardoor anderen jou niet kunnen zien. Mogelijk heb je ook een firewall of een virusscan die het contact met anderen blokkeert. Zet de beveiligingsinstellingen lager, of schakel desnoods de firewall of virusscan uit (Let op: jouw computer wordt nu echter niet meer beveiligd!)
2. Hoe zet ik mijn routerpoorten open?
• Ik kan niet hosten op Gamecenter, mijn medespelers verschijnen niet in de box.
• Stap 1 - Je gaat naar het configuratiescherm en drukt daar op het plaatje met de tekst netwerkverbindingen eronder(netwerver...)afgekort

• Stap 2 - Je kijkt naar welke van je internetverbingen verbonden is met je netwerkkaart. Er staat bij een van de 2verbindingen verbonden met de netwerkkaart die jij hebt. Je drukt nu op rechtermuisknop op die internetverbingen en drukt status.

• Stap 3 - Je drukt op onderteuning boven aan. Nu zie je allemaal ip's. Je moet degene hebben die achter standaard gateway staat.

• Stap 4 - Je gaat naar internet explorer of firefox en typt deze getallen reeks met de . erbij in je adresbalk

• Stap 5 - Je komt nu als het goed is in het router menu. Als je al een vierkant krijgt waar je een gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren is dit meestal het standaard wachtwoord. Als je dit niet weet check je router boekje even. Hieronder zie je mijn admin menu van mijn router maar die is bij elke router anders behalve als je hetzelfde merk hebt.

• Stap 6 - Je logt in op je router als je het password niet weet kijk in je boekje.
• Stap 7 - Dit is bij elke router anders, want je moet gaan kijken waar de port forwarding staat. Je kijkt naar het merk en serienummer van je router en gaat dan kijken of hij op deze site erbijstaat http://www.portforward.com/routers.htm . Als dit het geval is dan pak je een willekeurig spel onder jouw router en kijkt hoe het daar werkt met forwarden.
voorbeeld voor de sweex router SweexWirelessAnnexB
Je klikt op deze en dan zie je allemaal spellen staan bv far cry
http://www.portforwa...exB/Far_Cry.htm
HIer zie je hoe je de poorten van de router moet forwarden voor dit spel. Dit werkt hetzelfde als met pcm alleen je hebt andere getallen. Je kijkt gewoon hoe hetmet deze getallen die voor het spel nodig zijn in gebruik zijn en gebruikt hetzelfde systeem voor de getallen van pcm.
• Stap 8 - Deze poorten moeten opengezet gaan worden
TCP 17851-17853
UDP 17852-17854
UDP 3033-3034
• Stap 9 - Je zal waarschijlijk je router moeten gaan rebooten,want dan worden de instellingen pas van kracht.
Als er iets niet lukt of nog vragen hebt stel ze gerust in dit topic.
3. Wanneer ik een online spel speel, word ik er al vrij snel uitgegooid. Hoe kan dit?
Dat jij uit een spel gegooid wordt, kan verschillende redenen hebben. Dit kan onder meer te maken hebben met het feit dat...
• ...de host lagged, waardoor het spel niet kan starten
• ...jij lagged, waardoor jij uit het spel valt. Controleer of jouw verbinding snel genoeg is (bijv. met behulp van www.speedtest.nl)
• ...jij een andere database geselecteerd hebt, of aanpassingen gedaan hebt aan de standaarddatabase(s). Jouw database komt niet meer overeen met die van de ander, waardoor je niet online kunt spelen.
4. Ik kan Gamecenter niet installeren! Er komt een bericht dat ik de nieuwste versie moet hebben, maar die heb ik al!
Om de nieuwste versie te kunnen installeren is het noodzakelijk het register te editten.
• Ga naar Start en druk op uitvoeren
• Typ in het venster 'regedit' (zonder de ' )
• Klik op de + voor HKEY_LOCAL_MACHINE
• Klik op de + voor 'software'
• Klik op de + voor 'Cyanide'
• Klik op de map 'Gamecenter'
• Verander de waarden onder GameVersion en Version allebei in '1000' (zonder de ' )
Als het goed is moet je nu de laatste versie kunnen installeren!
5. Ik kan geen account op Gamecenter aanmaken!
Dit kan een aantal oorzaken hebben. De meest voorkomende zijn:
• Je hebt een te kort wachtwoord
• Je hebt een mailadresprovider opgegeven die niet is toegestaan (bijv. hotmail)
• Je hebt een niet toegestane gebruikersnaam (bijv. met een _ erin)
Door Raymond en Rid(d)erJan
1. Ik kan niet hosten op Gamecenter! Mijn medespelers verschijnen niet in de box
Waarschijnlijk heb jij jouw routerpoorten niet opengezet, waardoor anderen jou niet kunnen zien. Mogelijk heb je ook een firewall of een virusscan die het contact met anderen blokkeert. Zet de beveiligingsinstellingen lager, of schakel desnoods de firewall of virusscan uit (Let op: jouw computer wordt nu echter niet meer beveiligd!)
2. Hoe zet ik mijn routerpoorten open?
• Ik kan niet hosten op Gamecenter, mijn medespelers verschijnen niet in de box.
• Stap 1 - Je gaat naar het configuratiescherm en drukt daar op het plaatje met de tekst netwerkverbindingen eronder(netwerver...)afgekort

• Stap 2 - Je kijkt naar welke van je internetverbingen verbonden is met je netwerkkaart. Er staat bij een van de 2verbindingen verbonden met de netwerkkaart die jij hebt. Je drukt nu op rechtermuisknop op die internetverbingen en drukt status.

• Stap 3 - Je drukt op onderteuning boven aan. Nu zie je allemaal ip's. Je moet degene hebben die achter standaard gateway staat.

• Stap 4 - Je gaat naar internet explorer of firefox en typt deze getallen reeks met de . erbij in je adresbalk

• Stap 5 - Je komt nu als het goed is in het router menu. Als je al een vierkant krijgt waar je een gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren is dit meestal het standaard wachtwoord. Als je dit niet weet check je router boekje even. Hieronder zie je mijn admin menu van mijn router maar die is bij elke router anders behalve als je hetzelfde merk hebt.

• Stap 6 - Je logt in op je router als je het password niet weet kijk in je boekje.
• Stap 7 - Dit is bij elke router anders, want je moet gaan kijken waar de port forwarding staat. Je kijkt naar het merk en serienummer van je router en gaat dan kijken of hij op deze site erbijstaat http://www.portforward.com/routers.htm . Als dit het geval is dan pak je een willekeurig spel onder jouw router en kijkt hoe het daar werkt met forwarden.
voorbeeld voor de sweex router SweexWirelessAnnexB
Je klikt op deze en dan zie je allemaal spellen staan bv far cry
http://www.portforwa...exB/Far_Cry.htm
HIer zie je hoe je de poorten van de router moet forwarden voor dit spel. Dit werkt hetzelfde als met pcm alleen je hebt andere getallen. Je kijkt gewoon hoe hetmet deze getallen die voor het spel nodig zijn in gebruik zijn en gebruikt hetzelfde systeem voor de getallen van pcm.
• Stap 8 - Deze poorten moeten opengezet gaan worden
TCP 17851-17853
UDP 17852-17854
UDP 3033-3034
• Stap 9 - Je zal waarschijlijk je router moeten gaan rebooten,want dan worden de instellingen pas van kracht.
Als er iets niet lukt of nog vragen hebt stel ze gerust in dit topic.
3. Wanneer ik een online spel speel, word ik er al vrij snel uitgegooid. Hoe kan dit?
Dat jij uit een spel gegooid wordt, kan verschillende redenen hebben. Dit kan onder meer te maken hebben met het feit dat...
• ...de host lagged, waardoor het spel niet kan starten
• ...jij lagged, waardoor jij uit het spel valt. Controleer of jouw verbinding snel genoeg is (bijv. met behulp van www.speedtest.nl)
• ...jij een andere database geselecteerd hebt, of aanpassingen gedaan hebt aan de standaarddatabase(s). Jouw database komt niet meer overeen met die van de ander, waardoor je niet online kunt spelen.
4. Ik kan Gamecenter niet installeren! Er komt een bericht dat ik de nieuwste versie moet hebben, maar die heb ik al!
Om de nieuwste versie te kunnen installeren is het noodzakelijk het register te editten.
• Ga naar Start en druk op uitvoeren
• Typ in het venster 'regedit' (zonder de ' )
• Klik op de + voor HKEY_LOCAL_MACHINE
• Klik op de + voor 'software'
• Klik op de + voor 'Cyanide'
• Klik op de map 'Gamecenter'
• Verander de waarden onder GameVersion en Version allebei in '1000' (zonder de ' )
Als het goed is moet je nu de laatste versie kunnen installeren!
5. Ik kan geen account op Gamecenter aanmaken!
Dit kan een aantal oorzaken hebben. De meest voorkomende zijn:
• Je hebt een te kort wachtwoord
• Je hebt een mailadresprovider opgegeven die niet is toegestaan (bijv. hotmail)
• Je hebt een niet toegestane gebruikersnaam (bijv. met een _ erin)
Heb je een vraag over Pro Cycling Manager 2009? Lees dan eerst de boardregels en kijk in één van de FAQ's: de Technische, Spelmatige, Carriere of Grafische! Een vraag over oudere versies van PCM of CYM? Kijk dan in het antwoordenboard voor oude versies.
Gepost 26 augustus 2009 - 20:59
Spelinhoudelijke vragen
Door Rid(d)erJan, L'assassino en Tourdedoping
1. Wat is de energy gel en hoe gebruik je het?
De energy gel is een extra energie boost waardoor de balkjes tijdens een inspanning minder snel leeg zullen lopen. Je kunt dit daarom ook het beste gebruiken voor een demarrage of voor een sprint. Je drukt enkele kilometers (4/5, maar ligt aan het stijgingspercentage) op het knopje onder de rennersnaam en zult het verschil merken.
2. Waar kan ik meer informatie vinden over het spel, bijvoorbeeld waar de gekleurde balkjes aan de zijkant voor dienen of hoe ik bepaalde opties aan of uit moet zetten?
Bij het spel zit een handleiding. Het is aan te raden deze eens goed door te lezen. Mocht je het boekje kwijt zijn, dan kun je via het opstartmenu van het spel klikken op ' handleiding', waarna een .pdf-bestand zich zal openen. Daar kun je heel veel informatie vinden!
3. Ik wil mijn resultaten exporteren, maar ik kan ze nergens terugvinden. Hoe kan dit?
Waarschijnlijk ben je vergeten de map Exported_results aan te maken in de map "mijn documenten\pro cycling manager 2008\export". Wanneer je de map "Exported_results" hebt aangemaakt, kun je jouw geexporteerde resultaten terugvinden in die map. Ook kan dit komen doordat je de laatste patch nog niet geïnstalleerd hebt, gebruik je nog niet de patch 1.0.3.1? Installeer deze dan.
4. Ik wil graag een screenshot maken om deze te gebruiken voor mijn carrière of het forum, maar hoe maak ik een screenshot?
Een screenshot maak je door de "control" en "T" toets tegelijkertijd in te drukken. Vervolgens zal je deze terugvinden op onderstaande locatie:
Mijn documenten\Pro Cycling Manager 2008\Screenshots
5. Hoe kan ik mijn renners laten juichen als ze over de finishlijn komen als ze (bijna) hebben gewonnen?
Zoals in de handleiding al staat beschreven, zijn hier de knoppen w, x, c, v, b en n voor. Deze kun je, wanneer je de enige in een ontsnapping bent bijvoorbeeld, zelfs al 400-500 meter vanaf de finish indrukken.
Door Rid(d)erJan, L'assassino en Tourdedoping
1. Wat is de energy gel en hoe gebruik je het?
De energy gel is een extra energie boost waardoor de balkjes tijdens een inspanning minder snel leeg zullen lopen. Je kunt dit daarom ook het beste gebruiken voor een demarrage of voor een sprint. Je drukt enkele kilometers (4/5, maar ligt aan het stijgingspercentage) op het knopje onder de rennersnaam en zult het verschil merken.
2. Waar kan ik meer informatie vinden over het spel, bijvoorbeeld waar de gekleurde balkjes aan de zijkant voor dienen of hoe ik bepaalde opties aan of uit moet zetten?
Bij het spel zit een handleiding. Het is aan te raden deze eens goed door te lezen. Mocht je het boekje kwijt zijn, dan kun je via het opstartmenu van het spel klikken op ' handleiding', waarna een .pdf-bestand zich zal openen. Daar kun je heel veel informatie vinden!
3. Ik wil mijn resultaten exporteren, maar ik kan ze nergens terugvinden. Hoe kan dit?
Waarschijnlijk ben je vergeten de map Exported_results aan te maken in de map "mijn documenten\pro cycling manager 2008\export". Wanneer je de map "Exported_results" hebt aangemaakt, kun je jouw geexporteerde resultaten terugvinden in die map. Ook kan dit komen doordat je de laatste patch nog niet geïnstalleerd hebt, gebruik je nog niet de patch 1.0.3.1? Installeer deze dan.
4. Ik wil graag een screenshot maken om deze te gebruiken voor mijn carrière of het forum, maar hoe maak ik een screenshot?
Een screenshot maak je door de "control" en "T" toets tegelijkertijd in te drukken. Vervolgens zal je deze terugvinden op onderstaande locatie:
Mijn documenten\Pro Cycling Manager 2008\Screenshots
5. Hoe kan ik mijn renners laten juichen als ze over de finishlijn komen als ze (bijna) hebben gewonnen?
Zoals in de handleiding al staat beschreven, zijn hier de knoppen w, x, c, v, b en n voor. Deze kun je, wanneer je de enige in een ontsnapping bent bijvoorbeeld, zelfs al 400-500 meter vanaf de finish indrukken.
Gepost 26 augustus 2009 - 20:59
Startlijsten
Door Tourdedoping
1. Hoe maak ik een startlijst?
Een startlijst maken is eigenlijk vrij simpel, het enige dat je moeten weten zijn de renner ID's en de team ID's van de database waarvoor je de startlijst wilt maken. Daarom is het het handigste om eerst de database te openen met bijvoorbeeld de Advanced Editor of de Hannes Convertor. Vervolgens open je kladblok en ga je aan de slag volgens dit voorbeeld of volgens een andere startlijst:
Op deze manier is het aantal teams en renners dat aan de start komt zelf te bepalen. In sommige startlijsten staan ook de namen van de renners er bij, maar in principe zijn alleen de ID's voldoende. Tot slot komt het belangrijkste onderdeel; het opslaan. De startlijst zal alleen geaccepteerd worden als de naam van de startlijst klopt met de wedstrijd die je speelt. Om achter de namen van de wedstrijden te komen zul je in de editor moeten kijken, aangezien deze vaak verschillen met de namen die je ingame ziet. De startlijst voor de Tour moet je bijvoorbeeld de naam: "France - Grand Tour.xml" geven (zonder ")
2. Waar moet ik mijn startlijst plaatsen?
In c:\Mijn documenten\Pro Cycling Manager 2008\Import\Startlists. Normaalgesproken zou dit moeten werken. Wanneer dit niet werkt, kun je 'm ook in de map 'Import' plakken, en in de map Export\Startlists.
3. Als ik de bovenstaande stappen vol, lukt het maken van een startlijst niet. Hoe komt dit?
Het zou kunnen dat jij een startlijst wilt maken voor een gedownloade db, of een door jou aangepaste db. Van belang is het dat de ID's van teams en renners overeenkomen. Bovenstaand voorbeeld is ontleend aan de orginele db. In gedownloade db's zijn de ID's vaak anders, waardoor het niet meer werkt.
4. Welke naam moet ik mijn startlijst geven?
Hier een overzicht van de belangrijkste wedstrijden (overzicht komt uit PCM2007; dit komt niet geheel overeen met PCM2008, let daar op!):

Let op: Achter elke naam dien je bij het opslaan .xml te plaatsen.
Door Tourdedoping
1. Hoe maak ik een startlijst?
Een startlijst maken is eigenlijk vrij simpel, het enige dat je moeten weten zijn de renner ID's en de team ID's van de database waarvoor je de startlijst wilt maken. Daarom is het het handigste om eerst de database te openen met bijvoorbeeld de Advanced Editor of de Hannes Convertor. Vervolgens open je kladblok en ga je aan de slag volgens dit voorbeeld of volgens een andere startlijst:
<startlist>
<team id = "1"> <!-- Crack - Lotto -->
<cyclist id = "6"/>
<cyclist id = "14"/>
<cyclist id = "100"/>
<cyclist id = "286"/>
<cyclist id = "439"/>
</team>
<team id = "2"> <!-- Euskaltel - Euskadi -->
<cyclist id = "26"/>
<cyclist id = "30"/>
<cyclist id = "31"/>
<cyclist id = "33"/>
<cyclist id = "46"/>
</team>
<team id = "3"> <!-- Team Tele2 -->
<cyclist id = "1"/>
<cyclist id = "13"/>
<cyclist id = "47"/>
<cyclist id = "115"/>
<cyclist id = "134"/>
<cyclist id = "76"/>
</team>
<team id = "4"> <!-- Team Firefox -->
<cyclist id = "32"/>
<cyclist id = "42"/>
<cyclist id = "48"/>
<cyclist id = "75"/>
<cyclist id = "107"/>
<cyclist id = "18"/>
<cyclist id = "3"/>
<cyclist id = "20"/>
<cyclist id = "34"/>
</team>
<team id = "5"> <!-- Redbull Cycling -->
<cyclist id = "27"/>
<cyclist id = "28"/>
<cyclist id = "82"/>
<cyclist id = "195"/>
<cyclist id = "217"/>
<cyclist id = "227"/>
</team>
<team id = "6"> <!-- Artifort - Landbouwkrediet -->
<cyclist id = "73"/>
<cyclist id = "84"/>
<cyclist id = "121"/>
<cyclist id = "124"/>
<cyclist id = "130"/>
</team>
<team id = "7"> <!-- Cote d'Or - Sanpellegrino -->
<cyclist id = "11"/>
<cyclist id = "12"/>
<cyclist id = "50"/>
<cyclist id = "144"/>
<cyclist id = "159"/>
<cyclist id = "77"/>
<cyclist id = "29"/>
</team>
<team id = "8"> <!-- Taurus-i Cycling -->
<cyclist id = "70"/>
<cyclist id = "149"/>
<cyclist id = "183"/>
<cyclist id = "231"/>
<cyclist id = "265"/>
<cyclist id = "312"/>
<cyclist id = "317"/>
</team>
<team id = "9"> <!-- DVV - Belsele - Van Damme -->
<cyclist id = "72"/>
<cyclist id = "181"/>
<cyclist id = "218"/>
<cyclist id = "219"/>
<cyclist id = "221"/>
<cyclist id = "240"/>
<cyclist id = "21"/>
</team>
<team id = "10"> <!-- Team Vodafone -->
<cyclist id = "44"/>
<cyclist id = "57"/>
<cyclist id = "79"/>
<cyclist id = "103"/>
<cyclist id = "170"/>
<cyclist id = "80"/>
</team>
<team id = "11"> <!-- Rai - Campagnolo -->
<cyclist id = "15"/>
<cyclist id = "45"/>
<cyclist id = "59"/>
<cyclist id = "127"/>
<cyclist id = "232"/>
<cyclist id = "233"/>
<cyclist id = "23"/>
</team>
<team id = "12"> <!-- Zvyazda - Telenet -->
<cyclist id = "2"/>
<cyclist id = "4"/>
<cyclist id = "7"/>
<cyclist id = "8"/>
<cyclist id = "16"/>
<cyclist id = "17"/>
</team>
<team id = "13"> <!-- KPN Cycling Team -->
<cyclist id = "91"/>
<cyclist id = "99"/>
<cyclist id = "148"/>
<cyclist id = "229"/>
<cyclist id = "389"/>
<cyclist id = "640"/>
</team>
<team id = "14"> <!-- Nalini Pro Cycling Team -->
<cyclist id = "137"/>
<cyclist id = "287"/>
<cyclist id = "288"/>
<cyclist id = "289"/>
<cyclist id = "297"/>
<cyclist id = "304"/>
</team>
<team id = "15"> <!-- Pioneer - Visa -->
<cyclist id = "9"/>
<cyclist id = "22"/>
<cyclist id = "52"/>
<cyclist id = "81"/>
<cyclist id = "177"/>
</team>
<team id = "16"> <!-- Sony - EA Sports -->
<cyclist id = "5"/>
<cyclist id = "105"/>
<cyclist id = "112"/>
<cyclist id = "138"/>
<cyclist id = "206"/>
<cyclist id = "207"/>
</team>
<team id = "17"> <!-- Holland Sport - NOS -->
<cyclist id = "111"/>
<cyclist id = "161"/>
<cyclist id = "188"/>
<cyclist id = "215"/>
<cyclist id = "335"/>
<cyclist id = "24"/>
</team>
<team id = "18"> <!-- Dinoteam -->
<cyclist id = "120"/>
<cyclist id = "128"/>
<cyclist id = "160"/>
<cyclist id = "208"/>
<cyclist id = "226"/>
</team>
<team id = "19"> <!-- Lotto - Axion -->
<cyclist id = "19"/>
<cyclist id = "39"/>
<cyclist id = "49"/>
<cyclist id = "62"/>
<cyclist id = "78"/>
<cyclist id = "169"/>
<cyclist id = "25"/>
</team>
<team id = "20"> <!-- NCL Cycling League -->
<cyclist id = "359"/>
</team>
</startlist>
<team id = "1"> <!-- Crack - Lotto -->
<cyclist id = "6"/>
<cyclist id = "14"/>
<cyclist id = "100"/>
<cyclist id = "286"/>
<cyclist id = "439"/>
</team>
<team id = "2"> <!-- Euskaltel - Euskadi -->
<cyclist id = "26"/>
<cyclist id = "30"/>
<cyclist id = "31"/>
<cyclist id = "33"/>
<cyclist id = "46"/>
</team>
<team id = "3"> <!-- Team Tele2 -->
<cyclist id = "1"/>
<cyclist id = "13"/>
<cyclist id = "47"/>
<cyclist id = "115"/>
<cyclist id = "134"/>
<cyclist id = "76"/>
</team>
<team id = "4"> <!-- Team Firefox -->
<cyclist id = "32"/>
<cyclist id = "42"/>
<cyclist id = "48"/>
<cyclist id = "75"/>
<cyclist id = "107"/>
<cyclist id = "18"/>
<cyclist id = "3"/>
<cyclist id = "20"/>
<cyclist id = "34"/>
</team>
<team id = "5"> <!-- Redbull Cycling -->
<cyclist id = "27"/>
<cyclist id = "28"/>
<cyclist id = "82"/>
<cyclist id = "195"/>
<cyclist id = "217"/>
<cyclist id = "227"/>
</team>
<team id = "6"> <!-- Artifort - Landbouwkrediet -->
<cyclist id = "73"/>
<cyclist id = "84"/>
<cyclist id = "121"/>
<cyclist id = "124"/>
<cyclist id = "130"/>
</team>
<team id = "7"> <!-- Cote d'Or - Sanpellegrino -->
<cyclist id = "11"/>
<cyclist id = "12"/>
<cyclist id = "50"/>
<cyclist id = "144"/>
<cyclist id = "159"/>
<cyclist id = "77"/>
<cyclist id = "29"/>
</team>
<team id = "8"> <!-- Taurus-i Cycling -->
<cyclist id = "70"/>
<cyclist id = "149"/>
<cyclist id = "183"/>
<cyclist id = "231"/>
<cyclist id = "265"/>
<cyclist id = "312"/>
<cyclist id = "317"/>
</team>
<team id = "9"> <!-- DVV - Belsele - Van Damme -->
<cyclist id = "72"/>
<cyclist id = "181"/>
<cyclist id = "218"/>
<cyclist id = "219"/>
<cyclist id = "221"/>
<cyclist id = "240"/>
<cyclist id = "21"/>
</team>
<team id = "10"> <!-- Team Vodafone -->
<cyclist id = "44"/>
<cyclist id = "57"/>
<cyclist id = "79"/>
<cyclist id = "103"/>
<cyclist id = "170"/>
<cyclist id = "80"/>
</team>
<team id = "11"> <!-- Rai - Campagnolo -->
<cyclist id = "15"/>
<cyclist id = "45"/>
<cyclist id = "59"/>
<cyclist id = "127"/>
<cyclist id = "232"/>
<cyclist id = "233"/>
<cyclist id = "23"/>
</team>
<team id = "12"> <!-- Zvyazda - Telenet -->
<cyclist id = "2"/>
<cyclist id = "4"/>
<cyclist id = "7"/>
<cyclist id = "8"/>
<cyclist id = "16"/>
<cyclist id = "17"/>
</team>
<team id = "13"> <!-- KPN Cycling Team -->
<cyclist id = "91"/>
<cyclist id = "99"/>
<cyclist id = "148"/>
<cyclist id = "229"/>
<cyclist id = "389"/>
<cyclist id = "640"/>
</team>
<team id = "14"> <!-- Nalini Pro Cycling Team -->
<cyclist id = "137"/>
<cyclist id = "287"/>
<cyclist id = "288"/>
<cyclist id = "289"/>
<cyclist id = "297"/>
<cyclist id = "304"/>
</team>
<team id = "15"> <!-- Pioneer - Visa -->
<cyclist id = "9"/>
<cyclist id = "22"/>
<cyclist id = "52"/>
<cyclist id = "81"/>
<cyclist id = "177"/>
</team>
<team id = "16"> <!-- Sony - EA Sports -->
<cyclist id = "5"/>
<cyclist id = "105"/>
<cyclist id = "112"/>
<cyclist id = "138"/>
<cyclist id = "206"/>
<cyclist id = "207"/>
</team>
<team id = "17"> <!-- Holland Sport - NOS -->
<cyclist id = "111"/>
<cyclist id = "161"/>
<cyclist id = "188"/>
<cyclist id = "215"/>
<cyclist id = "335"/>
<cyclist id = "24"/>
</team>
<team id = "18"> <!-- Dinoteam -->
<cyclist id = "120"/>
<cyclist id = "128"/>
<cyclist id = "160"/>
<cyclist id = "208"/>
<cyclist id = "226"/>
</team>
<team id = "19"> <!-- Lotto - Axion -->
<cyclist id = "19"/>
<cyclist id = "39"/>
<cyclist id = "49"/>
<cyclist id = "62"/>
<cyclist id = "78"/>
<cyclist id = "169"/>
<cyclist id = "25"/>
</team>
<team id = "20"> <!-- NCL Cycling League -->
<cyclist id = "359"/>
</team>
</startlist>
Op deze manier is het aantal teams en renners dat aan de start komt zelf te bepalen. In sommige startlijsten staan ook de namen van de renners er bij, maar in principe zijn alleen de ID's voldoende. Tot slot komt het belangrijkste onderdeel; het opslaan. De startlijst zal alleen geaccepteerd worden als de naam van de startlijst klopt met de wedstrijd die je speelt. Om achter de namen van de wedstrijden te komen zul je in de editor moeten kijken, aangezien deze vaak verschillen met de namen die je ingame ziet. De startlijst voor de Tour moet je bijvoorbeeld de naam: "France - Grand Tour.xml" geven (zonder ")
2. Waar moet ik mijn startlijst plaatsen?
In c:\Mijn documenten\Pro Cycling Manager 2008\Import\Startlists. Normaalgesproken zou dit moeten werken. Wanneer dit niet werkt, kun je 'm ook in de map 'Import' plakken, en in de map Export\Startlists.
3. Als ik de bovenstaande stappen vol, lukt het maken van een startlijst niet. Hoe komt dit?
Het zou kunnen dat jij een startlijst wilt maken voor een gedownloade db, of een door jou aangepaste db. Van belang is het dat de ID's van teams en renners overeenkomen. Bovenstaand voorbeeld is ontleend aan de orginele db. In gedownloade db's zijn de ID's vaak anders, waardoor het niet meer werkt.
4. Welke naam moet ik mijn startlijst geven?
Hier een overzicht van de belangrijkste wedstrijden (overzicht komt uit PCM2007; dit komt niet geheel overeen met PCM2008, let daar op!):

Let op: Achter elke naam dien je bij het opslaan .xml te plaatsen.
Gepost 26 augustus 2009 - 21:00
Patches
• Wat is een patch?
Een patch is een bestand gemaakt door Cyanide, dat een aantal fouten uit het spel haalt
• Wat is de laatste patch?
De laatste patch is patch 1.0.2.3
• Waar download ik de laatste patch?
Indien je patch 1.0.2.2 al had geïnstalleerd moet je deze downloaden.
Als je nog met patch 1.0.1.4 speelde of zonder patch speelde moet je deze patch downloaden
• Moet ik na het installeren van de patch een nieuwe carrière starten?
Dit hoeft niet, maar de meeste veranderingen zullen anders niet doorgevoerd worden in je carrière
• Als ik mijn spel opnieuw heb geïnstalleerd, is het dan voldoende om alleen patch 1.0.2.3 te installeren?
Ja, patch 1.0.2.3 bevat ook alle verbeteringen van de vorige patches
• Wat is er verbeterd in de patches?
Zie dit topic voor meer informatie
• Is er net als bij de vorige PCM een aparte patch voor de gedownloade versie?
Nee, bij PCM'08 werken de patches zowel voor de DVD versie als voor de gedownloade versie
• Sinds het installeren van patch 1.0.1.4 zie ik geen profiel van de etappe meer! Hoe kan dit?
Er zit een fout in de patch. Om dit probleem te verhelpen dien je het bestand C:\Program Files\Cyanide\Pro Cycling Manager - Season 2008\Gui\cartes\carte_j.dds te verwijderen. Eveneens kun je de nieuwste patch downloaden, waardoor het probleem automatisch verholpen wordt.
• Wat is een patch?
Een patch is een bestand gemaakt door Cyanide, dat een aantal fouten uit het spel haalt
• Wat is de laatste patch?
De laatste patch is patch 1.0.2.3
• Waar download ik de laatste patch?
Indien je patch 1.0.2.2 al had geïnstalleerd moet je deze downloaden.
Als je nog met patch 1.0.1.4 speelde of zonder patch speelde moet je deze patch downloaden
• Moet ik na het installeren van de patch een nieuwe carrière starten?
Dit hoeft niet, maar de meeste veranderingen zullen anders niet doorgevoerd worden in je carrière
• Als ik mijn spel opnieuw heb geïnstalleerd, is het dan voldoende om alleen patch 1.0.2.3 te installeren?
Ja, patch 1.0.2.3 bevat ook alle verbeteringen van de vorige patches
• Wat is er verbeterd in de patches?
Zie dit topic voor meer informatie
• Is er net als bij de vorige PCM een aparte patch voor de gedownloade versie?
Nee, bij PCM'08 werken de patches zowel voor de DVD versie als voor de gedownloade versie
• Sinds het installeren van patch 1.0.1.4 zie ik geen profiel van de etappe meer! Hoe kan dit?
Er zit een fout in de patch. Om dit probleem te verhelpen dien je het bestand C:\Program Files\Cyanide\Pro Cycling Manager - Season 2008\Gui\cartes\carte_j.dds te verwijderen. Eveneens kun je de nieuwste patch downloaden, waardoor het probleem automatisch verholpen wordt.
Tactieken
1. Hoe trek ik een waaier?
Een waaier kun je trekken door jouw renners bij een windsnelheid van boven de 50 km/uur hard op kop te laten rijden. Als het goed is kan het peleton dan in stukken breken.
2. Waar vind ik meer informatie over speltactieken voor PCM2008?
Tactieken met betrekking tot de verschillende onderdelen van PCM2008 worden besproken in het tactiekenboard. Hier kun je meer informatie vinden over allerhande tactieken aangaande PCM2008!
1. Hoe trek ik een waaier?
Een waaier kun je trekken door jouw renners bij een windsnelheid van boven de 50 km/uur hard op kop te laten rijden. Als het goed is kan het peleton dan in stukken breken.
2. Waar vind ik meer informatie over speltactieken voor PCM2008?
Tactieken met betrekking tot de verschillende onderdelen van PCM2008 worden besproken in het tactiekenboard. Hier kun je meer informatie vinden over allerhande tactieken aangaande PCM2008!
Savegames
1. Waar staan mijn savegames?
Jouw savegames kun je vinden in c:\mijn documenten\Pro Cycling Manager 2008\database\solo
2. Hoe maak ik een back-up van mijn savegame?
Ga naar c:\mijn documenten\PCM2008\database\solo en kopieer daar de mapjes die de naam dragen van de door jou gebruikte db. Wil je al jouw savegames kopiëren, zorg dan dat je de map 'solo' in zijn geheel kopieerd.
3. Ik wil graag savegames uitwisselen. Waar moet ik dan zijn?
Wanneer je jouw savegame wilt uploaden en met anderen wilt delen, is het verstandig de volgende stappen te nemen:
• Zoek in de map c:\mijn documenten\Pro Cycling Manager 2008\database\solo naar het mapje met de naam van de database die jij gebruikt in jouw carriere
• Zoek in dat mapje de titel van jouw savegame (standaard: spel001, spel002, etc)
• Kopieer zowel het bestand [savegamenaam].cdb als [savegamenaam].cdb~ en plaats het op het bureaublad
• Pak de twee bestanden in, in een .zip-bestand of .rar-bestand
• Ga naar www.rapidshare.com of www.megaupload.com en upload daar jouw savegame
• Kopieer de link die gegeven wordt (de link waaronder jouw savegame gedownload kan worden) in het topic.
4. Ik zoek een savegame van iemand anders! Waar vind ik die?
Voor verschillende savegames die gemaakt zijn door verscheidene leden van NCL, kun je terecht in dit topic. Hier kun je ook jouw savegames posten als je deze wilt delen met anderen
1. Waar staan mijn savegames?
Jouw savegames kun je vinden in c:\mijn documenten\Pro Cycling Manager 2008\database\solo
2. Hoe maak ik een back-up van mijn savegame?
Ga naar c:\mijn documenten\PCM2008\database\solo en kopieer daar de mapjes die de naam dragen van de door jou gebruikte db. Wil je al jouw savegames kopiëren, zorg dan dat je de map 'solo' in zijn geheel kopieerd.
3. Ik wil graag savegames uitwisselen. Waar moet ik dan zijn?
Wanneer je jouw savegame wilt uploaden en met anderen wilt delen, is het verstandig de volgende stappen te nemen:
• Zoek in de map c:\mijn documenten\Pro Cycling Manager 2008\database\solo naar het mapje met de naam van de database die jij gebruikt in jouw carriere
• Zoek in dat mapje de titel van jouw savegame (standaard: spel001, spel002, etc)
• Kopieer zowel het bestand [savegamenaam].cdb als [savegamenaam].cdb~ en plaats het op het bureaublad
• Pak de twee bestanden in, in een .zip-bestand of .rar-bestand
• Ga naar www.rapidshare.com of www.megaupload.com en upload daar jouw savegame
• Kopieer de link die gegeven wordt (de link waaronder jouw savegame gedownload kan worden) in het topic.
4. Ik zoek een savegame van iemand anders! Waar vind ik die?
Voor verschillende savegames die gemaakt zijn door verscheidene leden van NCL, kun je terecht in dit topic. Hier kun je ook jouw savegames posten als je deze wilt delen met anderen
Gepost 26 augustus 2009 - 21:02
Vervangen van een rit
1. Als ik een bepaalde rit speelt, crasht mijn spel. Wat moet ik doen?
Er zijn een aantal oplossingen voor dit probleem:
• Het meest waarschijnlijk is dat je de db verkeerd hebt geïnstalleerd, of dat er een fout in de door jou gedownloade db zit. Kijk daarom in het topic van de db naar mogelijke bugreports en download daar een nieuwe versie van de db. Daarnaast is het verstandig db te herinstalleren, eventueel door ook het hele spel te herinstalleren indien nodig.
• Wanneer er nog geen update voor een db is, of een db niet afgemaakt is, kun je ervoor kiezen de rit te vervangen.
2. Ik wil mijn rit vervangen. Hoe doe ik dit?
Er zijn twee mogelijkheden: de rit vervangen met behulp van de Hannes editor, of door dit handmatig te doen.
3. Hoe vervang ik mijn rit handmatig?
Je dient hiervoor een aantal stappen te volgen:
• Zoek de rit op die de fout veroorzaakt, door te kijken in de map CM_Stages. Deze map kun je vinden in de hoofdmap van PCM2008
• Kopieer de rit die de error veroorzaakt voor de zekerheid naar een andere locatie (bijv. het bureaublad), zodat je nog kunt herstellen indien nodig. Verwijder vervolgens de rit uit CM_Stages
• Kopieer daarna de rit die je wilt gebruiken om de door jou te verwijderen rit te vervangen. Wanneer je bijv. de vierde rit van de Giro wilt vervangen door de vijfde rit, kopieer je rit vijf.
• Hernoem nu de gekopieerde rit (de kopie van Giro-rit 5 uit het voorbeeld) naar de door jou te verwijderen rit (uit het voorbeeld: rit 4)
• Spelen maar
!
NB. Het is aan te raden een bergrit door een bergrit te vervangen en een vlakke rit door een vlakke rit. Dit komt het realisme van een ronde ten goede. Om erachter te komen of een rit vlak is of juist reliëf heeft, kun je afgaan op wat je al weet van andere ritten die een vergelijkbaar profiel hebben. Deze kun je dan op dezelfde manier als hierboven beschreven kopiëren en plakken. Een andere mogelijkheid is om te kijken met een editor in de tabel STA_Race, waarin alle ritten staan. In de kolom 'fkIDrelief' staat het profiel weergegeven: 4 is bergrit, 2 is heuvelrit en 1 is een vlakke rit.
4. Hoe vervang ik mijn rit met de Hannes editor?
Let op: dit is voor gevorderde tot vergevorderde gebruikers. Je moet kennis hebben over de editor en hoe je dingen moet aanpassen. Het is voor gemiddelde gebruikers aan te raden de suggestie onder 3 te gebruiken. Mocht je toch besluiten dingen aan te passen, maak dan altijd een back-up van jouw savegame!
Je dient voor het aanpassen met de HannesConvertor een aantal stappen te volgen (met dank aan Arnelesaffer):
• Open de db of de savegame met de HannesEditor.
• Open de tabel STA_race en zoek het 'IDrace' op (bijvoorbeeld van de Giro als daar een rit in zit die je wilt vervangen)
• Het etappenummer kun je vinden in de kolom 'gene_i_stage_number'. Wanneer je alleen de dag of de maand weet waarin een rit plaatsvindt, kun je kijken in de kolommen 'gene_i_day' en 'gene_i_month'
• Zoek de rit op die je wilt vervangen. Als je de rit gevonden heb kijk je in de kolom 'gene_sz_stage_xml'
• Hier kan je nu door een andere rit erover te kopiëren de rit vervangen. Het is aan te raden een bergrit door een bergrit te vervangen en een vlakke rit door een vlakke rit. Dit komt het realisme ten goede. Om erachter te komen of een rit vlak is of reliëf heeft, kun je kijken in de kolom 'fkIDrelief': 4 is bergrit, 2 is heuvelrit en 1 is een vlakke rit.
1. Als ik een bepaalde rit speelt, crasht mijn spel. Wat moet ik doen?
Er zijn een aantal oplossingen voor dit probleem:
• Het meest waarschijnlijk is dat je de db verkeerd hebt geïnstalleerd, of dat er een fout in de door jou gedownloade db zit. Kijk daarom in het topic van de db naar mogelijke bugreports en download daar een nieuwe versie van de db. Daarnaast is het verstandig db te herinstalleren, eventueel door ook het hele spel te herinstalleren indien nodig.
• Wanneer er nog geen update voor een db is, of een db niet afgemaakt is, kun je ervoor kiezen de rit te vervangen.
2. Ik wil mijn rit vervangen. Hoe doe ik dit?
Er zijn twee mogelijkheden: de rit vervangen met behulp van de Hannes editor, of door dit handmatig te doen.
3. Hoe vervang ik mijn rit handmatig?
Je dient hiervoor een aantal stappen te volgen:
• Zoek de rit op die de fout veroorzaakt, door te kijken in de map CM_Stages. Deze map kun je vinden in de hoofdmap van PCM2008
• Kopieer de rit die de error veroorzaakt voor de zekerheid naar een andere locatie (bijv. het bureaublad), zodat je nog kunt herstellen indien nodig. Verwijder vervolgens de rit uit CM_Stages
• Kopieer daarna de rit die je wilt gebruiken om de door jou te verwijderen rit te vervangen. Wanneer je bijv. de vierde rit van de Giro wilt vervangen door de vijfde rit, kopieer je rit vijf.
• Hernoem nu de gekopieerde rit (de kopie van Giro-rit 5 uit het voorbeeld) naar de door jou te verwijderen rit (uit het voorbeeld: rit 4)
• Spelen maar
NB. Het is aan te raden een bergrit door een bergrit te vervangen en een vlakke rit door een vlakke rit. Dit komt het realisme van een ronde ten goede. Om erachter te komen of een rit vlak is of juist reliëf heeft, kun je afgaan op wat je al weet van andere ritten die een vergelijkbaar profiel hebben. Deze kun je dan op dezelfde manier als hierboven beschreven kopiëren en plakken. Een andere mogelijkheid is om te kijken met een editor in de tabel STA_Race, waarin alle ritten staan. In de kolom 'fkIDrelief' staat het profiel weergegeven: 4 is bergrit, 2 is heuvelrit en 1 is een vlakke rit.
4. Hoe vervang ik mijn rit met de Hannes editor?
Let op: dit is voor gevorderde tot vergevorderde gebruikers. Je moet kennis hebben over de editor en hoe je dingen moet aanpassen. Het is voor gemiddelde gebruikers aan te raden de suggestie onder 3 te gebruiken. Mocht je toch besluiten dingen aan te passen, maak dan altijd een back-up van jouw savegame!
Je dient voor het aanpassen met de HannesConvertor een aantal stappen te volgen (met dank aan Arnelesaffer):
• Open de db of de savegame met de HannesEditor.
• Open de tabel STA_race en zoek het 'IDrace' op (bijvoorbeeld van de Giro als daar een rit in zit die je wilt vervangen)
• Het etappenummer kun je vinden in de kolom 'gene_i_stage_number'. Wanneer je alleen de dag of de maand weet waarin een rit plaatsvindt, kun je kijken in de kolommen 'gene_i_day' en 'gene_i_month'
• Zoek de rit op die je wilt vervangen. Als je de rit gevonden heb kijk je in de kolom 'gene_sz_stage_xml'
• Hier kan je nu door een andere rit erover te kopiëren de rit vervangen. Het is aan te raden een bergrit door een bergrit te vervangen en een vlakke rit door een vlakke rit. Dit komt het realisme ten goede. Om erachter te komen of een rit vlak is of reliëf heeft, kun je kijken in de kolom 'fkIDrelief': 4 is bergrit, 2 is heuvelrit en 1 is een vlakke rit.
Pagina 1 van 1

Log in
Registreer
Help
Deze topic is gesloten
Multi quote