PCM Daily's 2010 db FAQ
Downloaden & installeren
Moet ik ook het bestand downloaden die vernoemd is onder "mirror"?
Om de drukte te spreiden is besloten om de database op meerdere plaatsen te uploaden. Het maakt dus niet uit welke je download, want ze bevatten allemaal hetzelfde.
Wanneer ik aan het installeren bent geeft die aan dat de file corrupt is
Om dit te voorkomen kan je het beste een zogenoemde download manager gebruiken, vooral bij wat grotere bestanden. Als je Internet Explorer gebruikt is FlashGet een goede, voor Firefox heb je met DownThemAll een goede plugin.
Materiaal
Ik kan niet al het materiaal kiezen, waarom?
Je hoeft het materiaal niet te kopen en daarom is dit niet erg. Bij het wedstrijdscherm kan je wel alles selecteren.
Al het materiaal heeft dezelfde stats, hoezo?
Omdat de stats geen effect hebben is besloten al het materiaal dezelfde sterren te geven.
Al het materiaal is vrij, maar ik wil het kopen
In het echt hoeft een ploeg ook hun materiaal niet te kopen. In real-life krijgen ze dit ook van hun materiaalsponsor en daarom heeft PCM Daily ervoor gekozen het materiaal gratis te maken.
Sommige teams gebruiken niet het materiaal dat ze in het echt ook gebruiken, waarom niet?
Niet al het materiaal is gemaakt, maar er is wel geprobeerd zoveel mogelijk materiaal na te maken en vervolgens in te voeren. Mocht een team niet hun eigen materiaal hebben, dan is er iets gekozen dat veel op hun echte materiaal lijkt.
Doped renners
Ik heb net Thomas Dekker gekozen bij maak een eigen team, maar ik kan hem niet selecteren voor wedstrijden
Dit komt omdat Thomas Dekker een schorsing heeft en niet geselecteerd kan worden totdat deze over is.
Er staat dat Thomas Dekker in november weer beschikbaar is, maar ik zit in december en kan hem nog niet selecteren
Dit komt omdat hij pas in november jaar 2 weer beschikbaar is, niet in het eerste jaar al.
Ricco's is net teruggekomen bij Astana, maar hij is nutteloos, hoe komt dit?
Voor elke dag dat een renner geblesseerd is (geschorst) verliest hij fitness en het duurt eventjes voordat de renner in kwestie dus weer normaal kan presteren.
De AI teams hebben eeb geschorste renner geselecteerd, waarom?
Helaas kunnen de makers niet voorkomen dat andere, computergestuurde, teams dit doen.
Graphics
Ik kan niet meer ALT+TAB gebruiken, hoezo?
Wanneer je een nieuwe database selecteerd, de settings worden ook gereset en je zal dus eerst moeten aanvinken dat het introductie filmpje niet meer getoond wordt.
Na het installeren van deze database is die ingame veel zwakker
Net als bij het vorige, de settings zijn gereset. Je moet je settings dus (ook voor graphics!) weer even goed instellen.
De vlaggen missen van sommige landen en scoutingzones werken ook al niet
Ze werken wel, maar er is met het installeren wat misgegaan. Je moet nu even gaan naar de map
Program Files/Cyanide/Pro Cycling Manager 2009 gaan. Als het goed is staat hier de map
PCM.daily DB Backup, open de readme en volg deze op en je probleem hoort opgelost te zijn.
Andere problemen
Ik kan niet meer baanwielrennen?
Dit komt omdat hiervoor een aparte file is gecreëerd. Je moet even bij opties de track database aanvinken van PCM Daily.
Ik kan renners niet aantrekken vanaf 1 januari
Je hebt hetzelfde probleem als 2 punten hierboven staan aangegeven, volg dezelfde stappen en je probleem is opgelost.
Waarom zijn sommige bergetappes als vlak gemaakt, terwijl ze toch wel degelijk bergen bevatten?
Dit is gedaan om de realiteit na te bootsen. Het is bij enkele etappes gedaan waarvan ze in het echt ook denken dat de favorieten hier niet zullen demarreren. Als je ze als vlak zet, dan zal dit ook niet gebeuren, maar zullen de slechtere renners alsnog moeten lossen. Je zal hier dan ook een wat grotere groep overhouden met de echte klimmers voorop.
Ik heb een crash tijdens Vuelta, hoe kan ik het oplossen?
Het is niet een carrière eindigende bug, download
dit bestand en plaats het in
Program Files/Cyanide/Pro Cycling Manager 2009/Classifications.
Deze post is bewerkt door L'assassino: 06 februari 2010 - 19:55