Waaiers
Gepost 06 maart 2010 - 23:23
ik zorg dat i9k altijd mn kopman en misntens één knecht voorin heb zitten bij wind van meer dan 35 aan eht begin van de etappe. dan kom ik nooit voor verrassingen te staan.
als zelf waaiers maak gebeurd het vaak dat mijn knechten opeen losrijden van het waaiergroepje, dit is vaak erg hinderlijk, dan is meteen je hele tactiek in eht water gelopen
als zelf waaiers maak gebeurd het vaak dat mijn knechten opeen losrijden van het waaiergroepje, dit is vaak erg hinderlijk, dan is meteen je hele tactiek in eht water gelopen
Gepost 13 maart 2010 - 22:01
Ik zal morgen hier eens een tactiek voor schrijven, waaier koersen win ik vrijwel altijd, ook op moeilijk.
Gepost 23 april 2010 - 16:23
Er zit slechts in ding op in waaierkoersen; voorin het peloton zitten. En op het laatste moment gewoon met een paar man heel hard (overnemen 85 ofzo) gaan rijden! Peloton breekt totaal in stukken en slechts een stuk of 20 man zullen in het voorste groepje zitten.
Deze post is bewerkt door lars boom: 10 mei 2010 - 19:31
Gepost 06 mei 2010 - 13:07
Zelf laat ik altijd bij harde wind mijn knechten (blijven overnemen) op kop rijden op ongeveer 90% (soms zelfs 99) en dan laat ik de sprinters en kopmannen volgen (kort overnemen) op ongeveer 70% (om te zorgen dat je je kopmannen er niet afrijdt) en als ik dan met een klein groepje overblijf kijk ik altijd verder. Soms ga ik sprinten (als ik een sprinter heb uiteraard
) of anders val ik met een van mijn kopmannen aan.
Wat vinden jullie van mijn tactiek?
Gepost 10 mei 2010 - 19:30
LA_RadioShack, op 06 mei 2010 - 13:14, zei:
Zelf laat ik altijd bij harde wind mijn knechten (blijven overnemen) op kop rijden op ongeveer 90% (soms zelfs 99) en dan laat ik de sprinters en kopmannen volgen (kort overnemen) op ongeveer 70% (om te zorgen dat je je kopmannen er niet afrijdt) en als ik dan met een klein groepje overblijf kijk ik altijd verder. Soms ga ik sprinten (als ik een sprinter heb uiteraard
) of anders val ik met een van mijn kopmannen aan.
Dat is de manier om het te doen. Lijkt ook wel op die van mij. Gevaar is altijd idd dat je je kopmannen verliest in dat kleine groepjes. Dat is altijd heel frustrerend

Log in
Registreer
Help

Multi quote