Hoofdlocatie: Forum

Forum: [FAQ] Technisch PCM2006 - Forum

Ga naar inhoud

Jouw advertentie hier?

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Deze topic is gesloten

[FAQ] Technisch PCM2006 Vastlopen, patchen, technische problemen, PCM2006 op Vista, et cetera

#1 Gebruiker is offline   RidderJan

• Wielergod
  • PipPipPipPip
  • Groep: Members

Gepost 05 november 2009 - 19:51

Niets van de op deze pagina aangeboden informatie, waaronder uitdrukkelijk mede begrepen illustraties en screenshots, inhoudelijke informatie, uitleg en al wat dies meer zij, mag zonder schriftelijke toestemming op welke wijze dan ook worden verveelvoudigd en/of verspreid en/of openbaar worden gemaakt. Het eigendom en copyright van deze FAQ behoort toe aan RidderJan, tenzij anders aangegeven. Het is alleen toegestaan de content te gebruiken voor persoonlijke, niet-commerciële doeleinden overeenkomstig de wettelijke bepalingen met betrekking tot intellectueel eigendomsrecht.

In dit topic kun je alle informatie vinden over onder andere...
- ...vastlopen
- ...crashen
- ...savegames vervangen
- ...het spel patchen
- ...ritten vervangen
- ...PCM2006 op Vista spelen
Heb je een vraag over Pro Cycling Manager 2009? Lees dan eerst de boardregels en kijk in één van de FAQ's: de Technische, Spelmatige, Carriere of Grafische! Een vraag over oudere versies van PCM of CYM? Kijk dan in het antwoordenboard voor oude versies.

Bekijk nu de vernieuwde handleiding voor de Hannes Convertor!

#2 Gebruiker is offline   RidderJan

• Wielergod
  • PipPipPipPip

Gepost 05 november 2009 - 19:52

Patchen en (de)installeren

1. Wat is de laatste patch?
De laatste patch is 1.0.0.8. Die kun je hier downloaden.

2. Wat moet ik nu eerst installen nadat ik PCM 06 heb geinstalleerd, eerst een database en daarna de patch of omgekeerd?
Je moet eerst de patch installeren en daarna de database.

3. Ik heb de laatste patch geinstalleerd, maar nu werkt PCM2006 ineens niet meer! Hoe kan dat?
Het zou kunnen dat je recent een vrij nieuwe versie gekocht hebt van PCM2006; in dat geval zit de patch er al op en hoef je niets meer te doen. Patch je het spel dan toch, dan loopt het spel vast.

4. Ik heb het spel gepatchd, maar nu vraagt het spel ineens om een activatiecode! Hoe kan dat?
Geen idee, maar ik weet wel hoe je het op kunt lossen ;).
- Zorg dat je de meest recente patch gedownload hebt (versie 1.0.0.8)
- Download vervolgens dit bestand en pak het uit in de hoofdmap van PCM2006 (c:\program files\cyanide\Pro Cycling Manager - Season 2006). Overschrijf alle bestanden.
- Spelen maar!

5. Ik wil het spel patchen, maar er wordt een fout gegeven! Hoe kan dit?
Het zou kunnen dat PCM2006 al gedeinstalleerd is of niet goed is geinstalleerd, zodat het patchen niet lukt. Ook kan het zijn dat je recent PCM2006 gekocht hebt, waardoor de laatste patch (1.0.0.8) er al op zit en je niet hoeft te patchen. Controleer dus of de patch er al opzit door het spel te starten, of installeer eventueel het spel opnieuw en zet er dan de -handmatig gedownloade!- patch op :).

6. Wat moet ik doen om PCM2006 speelbaar te maken op Vista?
Hiervoor moet je de volgende stappen volgen:
1. Installeer PCM. Dit kun je doen door via de autorun op 'installeren' te klikken, of via 'deze computer' -> rechtermuisklik op jouw cd-drive -> 'openen' naar de cd gaan en op 'setup.exe' klikken
2. Laat de installatie uitlopen. Wanneer je GameCenter niet kunt installeren, klik je op "Annuleren"
3. Download en installeer handmatig de laatste patch (1.0.0.8) voor PCM2006
4. Open de hoofdmap van PCM2006. Deze kun je standaard vinden op de volgende locatie: C:\Program Files\Cyanide\Pro Cycling Manager - Season 2006
5. Doe een rechtermuisklik op 'pcm.exe', en selecteer 'Run als administrator'. Wanneer dit er niet staat, staat er wel iets als 'uitvoeren als...'. Klik daar dan op en selecteer 'administrator'.
6. Start PCM2006 vervolgens nog niet op, maar herstart de computer
7. Ga vervolgens naar de website van windows en download en installeer de laatste beveiligingsdrivers; servicepack 1 zou overigens genoeg moeten zijn.
8. Herstart de computer opnieuw.
9. Je kunt PCM2006 spelen :)

7. Mijn spel is in een andere taal! Hoe kan ik dit oplossen?
Kijk hiervoor naar de oplossing op onze website :). Eventueel kun je ook de Taalfix downloaden die beschikbaar is gesteld door Cyanide: klik hier!
Heb je een vraag over Pro Cycling Manager 2009? Lees dan eerst de boardregels en kijk in één van de FAQ's: de Technische, Spelmatige, Carriere of Grafische! Een vraag over oudere versies van PCM of CYM? Kijk dan in het antwoordenboard voor oude versies.

#3 Gebruiker is offline   RidderJan

• Wielergod
  • PipPipPipPip

Gepost 05 november 2009 - 20:03

Vastlopen, uitvallen, crashen, het vervangen van ritten en het maken van een backup

1. Mijn spel valt iedere keer uit als ik op singleplayer druk! Wat kan ik hieraan doen?
Jouw laatstgebruikte savegame is zeer waarschijnlijk corrupt. Dit kan komen doordat je een foutieve aanpassing hebt gemaakt met een editor, de editor een fout heeft gemaakt met opslaan, of omdat het spel af en toe fouten maakt. Er zit in dat geval niets anders op dan jouw savegame te vervangen door een backup.

2. Backup? Wat bedoel je daarmee en hoe werkt het?
Een backup is een kopie maken van bepaalde data, zodat je die kopie eventueel kunt gebruiken om dingen aan het systeem te herstellen wanneer er een systeemfout optreedt, of wanneer het systeem crasht. In het geval van PCM2006 maak je dus een backup van jouw savegames, zodat je in geval van een fout jouw carriere kunt redden. Ga eerst naar de map c:\program files\cyanide\procyclingmanager - Saison 2006\database\solo\officialrelease. Daar staat jouw savegame onder de naam die jij jouw savegame gegeven hebt toen je jouw carriere startte. Deze bestanden kopieer je naar een andere locatie. Je kunt er ook voor kiezen om de gehele map (officialrelease) te kopieren.

3. Ik zie mijn savegame niet staan in de map officialrelease! Hoe kan dat?
Het zou kunnen dat je een custom database (db) gebruikt; dit is een db die niet 'officialrelease.cdb' het, gemaakt door communitymembers. In dat geval zit jouw savegame in de map met de naam van die db.

4. Ik heb geen backup gemaakt! Wat nu?
In dat geval zit er niets anders op dan naar c:\program files\cyanide\procyclingmanager - Saison 2006\database\solo\officialrelease te gaan en daar jouw savegame weg te halen. Je moet dan opnieuw beginnen met jouw carriere.

5. Waar vind ik mijn savegames?
Deze staat in de map C:\Program Files\Cyanide\Pro Cycling Manager - Saison 2006\Database\Solo\OfficialRelease. Jouw savegame heeft de naam die jij hebt gekozen toen je de savegame hebt aangemaakt.

6. Mijn spel valt steeds uit! Wat kan ik daaraan doen?
- Installeer de laatste patch
- Update jouw drivers, bijv. van de videokaart en het moederbord
- Vervang zo nodig jouw savegame
- Soms kan het helpen om na iedere race het podium te bekijken.

7. Ik krijg een foutmelding bij de tijdrit in Tireno-Adriatico, wat kan ik hieraan doen?
Hier zijn een aantal oplossingen voor. Sluit in elk geval alle (achtergrond)programma's af. Hieronder vallen ook jouw virusscanner, internet explorer, e.d. Werkt het nog niet, vervang dan jouw rit.

8. Hoe kan ik een rit vervangen dan?
- Ga naar de map CM_Stages in de hoofdmap van PCM2006
- Zoek de rit die jij wilt vervangen op en verplaats deze naar het bureaublad (deze noem ik even 'Rit A')
- Zoek een andere rit op waarmee je de te crashen rit wilt vervangen. Bij voorkeur wil je een rit die een beetje overeenkomt met de rit die crasht (deze noem ik even 'Rit B').
- Kopieer deze gekozen rit (rit B dus), en geef deze de naam van de rit die je hebt weggehaald (rit A).
- Start het spel op, en speel verder; het probleem moet nu opgelost zijn.

Is het probleem er nog steeds, dan zou het kunnen dat er een fout in jouw savegame zit; gebruik een backup, of begin opnieuw.

#4 Gebruiker is offline   RidderJan

• Wielergod
  • PipPipPipPip

Gepost 05 november 2009 - 20:03

Overige vragen

1. Wat is de nieuwe optie 'grafische opties forceren' (of soms: 'danemark', zie onder) die je krijgt na het installeren van de patch?
Deze optie zorgt ervoor dat het spel als het ware de door jou geselecteerde opties (details, schermresolutie, et cetera) 'oplegt' aan het spel. Dit houdt in dat het spel of het systeem de instellingen niet meer uit zichzelf zal aanpassen naar de instellingen waarvan zij denkt dat jouw pc deze aankan. Let er wel op dat wanneer je dit doet, het kan zijn dat jouw spel uitvalt of traag gaat, omdat je te zware instellingen selecteert!

2. Bij mij staat er in het spel, onder opties, het woord 'Danemark', terwijl er bij andere mensen 'grafische opties forceren' staat! Hoe kan dit?
Dit komt waarschijnlijk omdat je een database geinstalleerd hebt waarin er ook dingen aan de local.cdb veranderd zijn. De local.cdb die jij gebruikt is dus niet meer hetzelfde als het orgineel.

3. Mijn beeld is niet zo scherp op PCM2006; ik kan zelfs de reclame op de truitjes niet lezen! Hoe kan ik dat oplossen?
Dit kun je oplossen door de instellingen van jouw spel hoger te zetten, mits jouw pc dit aankan natuurlijk. Daarnaast is het ook mogelijk de shaders verhogen (naar 2.0) en/of de wielrennerdetails te verhogen. Deze opties kun je veranderen door, nadat je in het spel op 'singleplayer' hebt geklikt, linksonderaan op de 'sleutels' te klikken. Vervolgens vind je op het tweede tabblad de instellingen die je kunt veranderen.

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Deze topic is gesloten

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers

Procyclingmanager.com - Alle rechten voorbehouden.